KEDİDE KUSMA NEDENLERİ,TEDAVİSİ.

KEDİDE KUSMA
Kedi kusmaları kendi başına bir mide hastalığı olduğu gibi , başka bir hastalığın da semptomu olabilir. Yavru kedide kusma son derece önemlidir , sonucunda ölüme değin varabilen neticeler görülebilir.Kusma,organizmanın savunma mekanizmalarından biridir.Kusmanın sıklığı gibi aç yada tok karınla olması da hastalığı teşhis etmede önemlidir.

Doğrudan mide ile ilgili bozuk, zehirli, sağlıksız, kokuşmuş bir gıdanın alınması kusma hareketini başlatabilir.Kedinizin iple oynamasına asla izin vermeyiniz. Örgü yumakları (veya diğer sökülebilen oyuncaklar) güvenli değildir; hayvanınız örgü ipini kazayla yutabilir. Anüsten sarkan ya da ağız içinde bir ip görürseniz mümkün oldukça çabuk hayvanı veterinere götürün. İpi çekmeye veya hareket ettirmeye kalkmayın bu bağırsakları yırtabilir.

Kusmanın Nedenleri:

Hayvan midesini, bozacak uygun olmayan bir şeyler yer. Baharatlı,tuzlu ev yemekleri,sosis,salam gibi insan gıdaları.

Yabancı nesneler yeme. Hayvan mide ve bağırsak yolunda geçemeyecek ve yapışacak bir şeyler yemiştir.

İpler, kedilerdeki yabancı nesnelerin en sık görülenidir. Bunlar genelde dilin altına takılırlar ve sonra mide ve bağırsaklarda dolaşıp sıkışırlar. Bağırsakları gererler ve bağırsak duvarlarını testere gibi keseler.5- 48–72 saat sonrada hiç kusma olmazsa hayvanın normal beslenmesini yavan bir beslenmeyle karıştırın ve yavaş yavaş normal beslenme rejimine dönün.

6-Yiyecek ve içecek vermediğiniz halde kusma oluşursa veya kusma yeniden yiyecek ve içecek verdiğinizde oluşursa hayvanı daha ciddi ve hayat tehdidi muhtemelen durumlara kontrol için veterinere götürülmeli ve su kaybı ve bulantı tedavisi uygulamalısınız.

7-Kusma; ateş ve yorgunluk gibi diğer hastalıklarıyla birlikte oluyorsa yiyecek ve içeceği kesmeyin. Muayene için hayvanı bir veterinere götürün.

Kusma, ishal ve yememe yoluyla hayvan vücut sıvılarını kaybediyorsa hızlı su kaybı olmalıdır. Su kaybı: Şoka ve ölüme neden olabilir. Su yerine buz küpleri ya da parçacıkları vermek su kaybını önleyebilir ve kedi ve köpeğiniz kısa zamanda çok su içmesini önler.

İ.SERDAR SAYAR-ADANA
VETERİNER HEKİM